Keresőoptimalizálásgoogle mobil találati lista redesign

Alig néhány hete a Google új formában jeleníti meg találati listáját a mobil eszközökön. A szemfülesebbek már észlelhették az új designt, akiknek nem tűnt fel a változás, azok ebben a posztban összehasonlíthatják a régi stílust az új, ropogós találati listával.

A Google tervezői úgy alkották meg az új dizájnt, hogy a felhasználók minél gyorsabban rábukkanjanak a számukra releváns találatra. Tudjuk, hogy a jól kidolgozott vizuális megjelenés nagyban segíti az információfeldolgozást.

Az új design előkészítése során két fontos tényezőt tartottak szem előtt: a modern stílust és a gyors információ-befogadást. Mindezekkel a keresőt használók elvárásainak kívánnak megfelelni. A cél az információéhes felhasználó kiszolgálása, amit design- és strukturális változtatásokkal érnek el.

Jelenleg még csak a mobilra korlátozódott találati lista redesign a következőkkel növeli a felhasználói élményt:

  • a forrás oldalak egyértelmű beazonosítsa a slug feltüntetésével,
  • az információt tartalmazó oldal SEO címének előtérbe helyezése,
  • tartalmi kivonat megjelenítése a relevancia meghatározásához.

Mindezek láthatósága segíti a felhasználót a találati lista hatékony átfutásában, majd a releváns információt biztosító weboldal kiválasztásában.

A struktúra mellett új elemek is megjelennek az eredménykártyákon belül, többek között ilyen a slug előtt szereplő favicon. Eddig az oldalhoz tartozó favicon kizárólag kattintás után, a böngésző tabjainak bal sarkában volt elérhető.

Hiányzik az oldaladról a favicon? Pótold minél hamarabb! Nem tudod hogyan kell megjeleníteni? Esetleg hiányzik a szükséges grafika? Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!

A találati lista elején elhelyezett hirdetések is új köntöst kaptak: a struktúra ugyanaz, de a favicon helyett az ad szócskát láthatod, ezzel jelezve a fizetett helyezést. A Google tervei között az új formátum mellett új funkciók bevezetése is szerepel. A weboldal tulajdonosok akció gombokat jeleníthetnek majd meg a találati kártyában és olyan extra lehetőséggel is élhetnek, mint például a mozijegy vásárlás.

Tehát az eddig megszokott oldalcím, hivatkozás, metatags sorrend helyett elsőként a favicon, hivatkozás, majd alatta az oldal címe, végül pedig a metatgas és egyéb tartalmi elemek jelennek meg.

A képek forrása: Tofros.com – Pexels, Google

Vélemény, hozzászólás?

A megadott e-mail cím nem lesz látható a többi hozzászóló számára. A kötelező adatokat * jelöli.

Hozzászólás elküldése